Saturday, May 21, 2011

1 kezutan, 2 kezutan, next kezutan???

dah lame tak menggatalkan jari-jemari haku menaip dekat blog ni...byk kesah2 terjadik kebelakangan neyh...tape2 dugaan...so, let's begin!

nak dijadikan cerite, kames lps (12/5/11) haku ade first home tuition class kat Taman Saga, Ampang....thanks to my X6 kerna dah punye baeeeeek aku saved garmin based on alamat yg diberi, dan2 ko nak mampuih & cas2 pn tak bole...dlm hujan yg lebat & tatau lgsg jln even nk imagine pon tak bole, aku tempuh jugak...and last2 smpi jugak dlm kol 9pm...jwbnye mmg abes ngaja kol 11pm ler...nsb baek ibu student haku faham & dier pon admit mmg ssh sket org nk cr umah dier...balek2 trus sggh umah chenta & pass X6 aku kat dier utk bwk kedai sbb aku dh rs menyampah...nk tukar syg sbb tuh hadiah besday dr chenta...maafkan saye chenta sbb tak pndi jg brg elok2....huhuhuh...ohhh ya! thanks to k.huda jugak sbb soknye k.huda pinjamkan haku hp dier utk beberape ari....


NEXT! sabtu lepas (14/5/11), haku & chenta bergerak ke Ipoh sbb nk g mkn nasik minyak bff haku aka mmbr silat mse kat mmu...Alhamdulillah beliau telah selamat diijabkabulkan dgn pujaan hatinye....semoga kalian bahgia hingge akhir hayat yer... =)




Selesai mkn2, kami berangkat dlm kol 2.30pm camtu laaaaar...chenta pon nk sggh simpang pulai nk cr kwnnye yg terpisah lame...1st time dlu kami dtg, dpt no hp yg slh....kali ni dtg alhamdulillah dpt jgk...punye excited chenta smpi tersengih je memanjang mcm jmp awek lame! daaaaaaaaaaaaaaan.....kami menuju ke KL selepas itu...kami smpi dlm kol 6 lebey...

NEXT! haaaaaaaaaaaaaaaaa....kezutan seterusnye yg tak disangka2....tgh mlm ari sabtu lps aku tibe2 skt perut yg amaaaaaaaaaaaaaaaaaat....memule igt gastrik and mkn ubat pon tak jalan...las2 terpakse tepon pah mntk tlg bwk klinik sbb aku xley drive...nk soh chenta, road tax kete dier tak dpt2...tkt lak kang sgkt roadblock ker...g klinik, dktr soh refer trus ke hsptl sbb suspect APPENDIK!!! OMG!! aku dh agak cuak jugak la kaaaaan....

then pah bwk ke APSH kat emergency dan aku trus diberi rawatan kecemasan...daaaaaan....tersadai haku di ctu sbb kene msk wad! soknye dktr wat ward review cek punye cek, mmg appendik early stage tp kene operate jugak tkt pecah...lg skali kezutan on the spot operate! aku msk OT dlm kol 12 and setel sume dlm kol 2pm camtuh...adoi skt dier mse lps operate bole thn laaaar....tp tak sesakit operate lutut dlu laaaar....dis time ptg tuh aku dh bole bgn....Alhamdulillah....


aku discharge ari rabu and dktr bg mc smpi ari jumaat....ari kames aku bantai g ngaja memandangkan tak rs skt sgt dh...muke aku ni nk dok diam???siap bole bwk mak haku g J-card day sbb tak bole thn tgk offer yg gile2 tuh! hahahhaa....pg nt aku ade follow-up dkt APSH..maybe dktr nk bkk benang yg kat pusat aku ni...actually dktr operate care tebuk...2 lubang just gam, cume tang pusat je berjahit...dan tak brape skt sgt kalo nk dibandingkan care belah..ehhhh mcm wat ape lak kt perot aku ni...hahahha...ok lah....chow! =)

2 comments:

Diana said...

owh aku ade di situ! -D-

Jujubebeh said...

haruslah! dat day was ur big day...musti lar msk dlm entry aku...hahaha