Wednesday, May 11, 2011

Pagi Mama, Malam Mak

Semalam 1 Menara cuti sbb ade AGM...bestnye kalo slalu mcm ni...hahaha...Aku pon tade spesifik plan actually...jdk, pg2 lagi aku dh bungkus ke umah family & lepak kat sane...pastu g giant dgn mama & sambil2 dok mencari bunge nk letak dekat pelamin E-day nanti...cr2 tak jmp yg sdp mate memandang...lps tuh sggh umah kwn mama yg biase wat hal2 tunang n kawen-mawen ni mntk pandangan sume camno lps amek adik aku blk sek...haaaa baru la nmpk clear picture....ari dh tgh ari, sian lak nk soh mak aku msk (aku bole msk tp mls...hahaha...)...jdknye sggh la ke gerai tapau...odw nk g tuh bole la plak cermin retak menanti belah kat belah blkg...adoi! jdknye kol 2 camtuh g btulkan kat bengkel perodua...haish! mau 2 jam jgk tgu...byk tol buang mase tp mende nk jdk kaan...

lps setel cermin, balek umah jap solat asar sume...and kol 5 kuar balek sbb dh janji nk jmp org khemah...tgk2 pon puas ati & mls nk semak kepale trus booked je...khemah not bad & just kene RM250 je...Alhamdulillah Allah mudahkan perjalanan ni...selesai satu perkare...2-3 be4 tuh pon haku dh setelkan hal pelamin & dh byr deposit...skrg tggl soal mkn je...memandangkan kami msk sndri, so insyaAllah xde la ape sgt nk dipkkan....mudah-mudahan sume berjalan lancar...

lps jmp org khemah, haku & mama straight ke KK home deco nk cr bunge sket utk hiasan pelamin...sbb org pelamin tuh just provide bunge basic jer...jdk mama saje nk tmbh sket kasik cantek sket...hehehe...pusing punye pusing (aku rs kurus sket kot kalo 50x aku dtg) setel sume mende...dr kol 530 membawe smpi nk maghrib dok bertapa kat ctu aje! adoyai~ tp Alhamdulillah sume selesai tggl nk cr bhn background aje...igt weekend ni la br nk g sbb tak cukop mase smlm...hahaha...

chenta pulak msg tibe2 sms ajak men bandminton dgn mak, mak tam, yun, miena & yem...ikotkan bdn penat tp pk2 blk smlm aku tak g jog n or g gym, ape slhnye nk kuarkan peluh byk (bkn sket...hahaha)...chenta booked kol 10...jd smpi umah aku, siap2 smpt bernafas setgh jam trus ke umah atok jmp kt sane...mcm rombongan cik kiah bwk 2 kete! hahaha...sronok sgt sbb smbl kuar peluh dpt la mengeratkan tali kekeluargaan, ecewah! hahaha...

sempat la jgk aku men dgn bakal mak mentua aku...saje kasik smash tp mak pon bole thn daa....pancit jgk men dgn dier tmbh2 aku xley lari sgt...but sgt sronok bermain dgn mereka! abes lencun baju! style aku lak men mesti nk jerit utk tgktkan smgt la kunun2 smpi mak pon berjangkit same...huhuhuhu....kesimpulannye, hari smlmku puas utk mama & utk mak...chenta sabaq dlu naaaa....hikhikhik.....


Jaguh Gombak & Rembau! Jgn maen2 k...


Chenta~

No comments: