Thursday, April 14, 2011

2R = Redha & Rezeki

Redha

Macam2 hal berlaku lately ni...isu tak puas hati dgn result performance tak abes2 lg dr hambe Allah yg sorang ni...come on la...silelah bersyukur dgn rezeki yang Allah kurniakan...cubelah berfikir mungkin ade lagi yang kurang pade diri sndri(mmg manusia ni byk kekurangan & tak perfect pon..) or cubelah pandang dari sudut positive...adelah alasan tersendiri nape boss wat camtuh...dan letakkan diri kamu itu di kalangan manusia di luar sane yg lebih susah & merempat! sape yang tanak dpt bagus??cube gtaw aku??tp kite hanya merancang...ape2 pon Allah yang menentukan...tapi gaye berckp dgn aku mcm tak redha dgn ketentuan tuhan la plak kan...bolekah jd manusia yg bole berkate, "susah nak redha???" what the......??? aku tak pandai sgt bab2 agama ni dan masih blaja tapi setahu aku org yg berckp mcm ni adalah ciri2 org yg tak beriman...correct me if i'm wrong...tak faham aku camne nk twist kepale hotak manusia org yg kunun2 terlalu moden ni...aku mampu kesian je dgn org2 camni...

Rezeki

Alhamdulillah....aku percaye pada rezeki yg Allah akan beri pada hambanya...Kalo bukan dgn care mcm ni mungkin dgn cara camtuh....Allah itu tahu ape yang terbaik buat hamba-Nya...pagi ni aku dikejutkan dgn berita gembira...!!!Aku bakal menjadi home tuition tice bermule hujung minggu ni...!! Aku kene ngaja hero2 kepade sorang kakak kat ofis aku ni...sorang darjah 2 & sorang lg 6 thn....tp yg 6 thn ni ape aku nak ajar yeh??? mungkin aku akan bagi pendedahan subjek tahun 1 memandangkan dier ske bace buku2 abg dier yg darjah 2 tuh instead of buku dier sndri...Aku harap sumenye berjalan lancar & Allah permudahkan urusan aku...AMIN...

Cume yang peliknye nape org laen yg sebok2 nak kirekan bape aku nk dpt dlm sebln? Aku sndri pon tak pk lagi tp hamba Allah ni dah sebok kire2 utk aku...Bz body sgt kah?Ker nak jdk secretary aka kuli aku?Tapi mntk maaf lah...I tak berminat nak amek pekerja yg ade penyakit hati ni...silap2 anak murid aku sume ade sifat2 negative which it is not what i want to teach them! chenta pon dh berpesan ajar anak org tuh elok2...serapkan sikap2 positive kat dorang...supaya dpt jdk bangse yg bergune kepade agame & negare, ecewah! hikhikhik....

2 comments:

AIN NAZRI said...

bagos bagossss.... good job.. sila teruskan ye.. sila tgalkan org2 negative tu..

Jujubebeh said...

baheeeeek kak ain...hehehe...zu tak rs nk mrh tapi kesian dgn org2 cani...tak sedar diri kat mane berpijak kot....