Wednesday, April 6, 2011

Reduce, Reduce, Reduce!

Pagi ni hariku disambut dengan gumbira kerna diriku berjaye menurunkan berat badan sebyk 1kg...last 2 weeks dah turun sebyk 0.5kg...dan ahad baru2 ni turun lagi 2kg which I'm totally happy!!!!All thanks to my BFF, Cima Lilac!!! Tenkiu untuk encouragement beliau, kawalan makanan yang dibuat untuk diriku...Tak lupe gak pade farah & nad sbb smgt kesukanan dorang jugak membuatkan haku bertambah bersemangat lagi to loss my weight.

Actually, pade pendapat aku ape pon pil2 or jamu2 yg dimakan, ape pon corset yg dipakai sume still back to basic which is EXERCISE & KAWALAN PEMAKANAN!!! But, still aku nk jugak berkongsi rahsia utk penurunan berat badan ni utk manfaat bersama. =)

Ini adalah corset yang aku gune...Tak mahal sgt which RM95 5 in 1!!!Who is interested can contact me...

Other things yang aku wat adalah exercise, exercise, exercise & exercise!!! jaga pemakanan tuh pon penting....Alhamdullillah dah lame jugak aku tak amik nasi but replaced dgn other nutrition food macam cereal ker...makan makanan berebus...kurangkan makanan bergoreng which i really did it!! Memang nmpk macam menyusahkan n leceh but it worth it to do so!! Haa tak lupe jugak activity GYM di ofis hampir setiap ari! I will go either during lunch hour or after office hour....But sume ni still back to ourself either kite malas or rajin...But for me, its really worth it to do so lagi2 bile dpt result yg menggembirakan....Penat pon penat lah! And aku rase byk perubahan dlm badan & diri macam tido lagi nyenyak & time keje stress camne pon still can manage and handle...Alhamdulillah....Actually slim & nak dptkan tubuh bdn yg menarik tuh no.2...Yang penting mudah-mudahan sihat tubuh sampai tua if umur panjang, insyaAllah.... =)

No comments: